Zespół TIM

Poznaj naszą kadrę

Edyta Plich

dyrektorka i założycielka TIM-u, nauczyciel języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego (specjalizacja literaturoznawcza, językoznawcza, pedagogiczna oraz kulturoznawcza), absolwentka podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Psychologii oraz Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, była słuchaczem Akademii Teatralnej na Wydziale Wiedzy o Teatrze.

Doświadczenie zawodowe: od 1999 roku prowadzi zajęcia z języka polskiego, historii literatury i wiedzy o kulturze. Doświadczenie dydaktyczne zdobyła jako nauczyciel i dyrektor warszawskiego gimnazjum i liceum. Skutecznie przygotowuje uczniów do różnych egzaminów szkolnych. W 2006 r. prowadzona przez nią klasa uzyskała najlepszy wynik maturalny z języka polskiego w Warszawie. Współpracuje z Wydawnictwem Szkolnym PWN, dla którego tworzy scenariusze lekcji i inne materiały metodyczne.

Jest współautorką internetowego Kalendarza Maturzysty. Pasjonuje ją edukacja, poszukuje najciekawszych i najskuteczniejszych metod nauczania. Jako asystent reżysera, Andrzeja Dziuka, uczestniczyła w przygotowaniu spektaklu „Migiel Maniara” w Teatrze im. S. I. Witkiewicza w Zakopanem.

O sobie: Lubię jeździć na nartach wiosną, czytać w hamaku, dyskutować z przyjaciółmi w majowe wieczory, włoską kuchnię, sushi, czekoladę Lindta, piękne filiżanki i białe kwiaty. Uwielbiam teatr, powieści Manna, intelektualizm Herberta, zjadliwość Gombrowicza oraz pomysłowość Witkiewicza. Trenerka aerobiku. Mama czterech synów: Maćka, Janka, Antka i Stasia.

Małgorzata Kozłowska

nauczyciel chemii

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Farmacji Akademii Medycznej w Warszawie, a także na Wydziale Chemii i Wydziale Pedagogiki UW. Ukończyła studia nauczania przyrody oraz studia nad rodziną UKSW.

Doświadczenie zawodowe: pracowała w laboratorium analitycznym szpitala na ul. Banacha. Nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym, od roku 2000 do dzisiaj nauczyciel w technikum weterynarii, wykładowca na kursach nauczania przyrody dla nauczycieli.

O sobie: Najbardziej lubię pracę z młodzieżą, wycieczki rowerowe, książki historyczne i psychologiczne.

Anna Piasecka

nauczyciel języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Filologii Polskiej UW.

Doświadczenie zawodowe: nauczyciel w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, współpracowała z Wydziałem Nauk Humanistycznych UKSW przy zajęciach z metodyki nauczania języka polskiego

W nauczaniu najistotniejsza jest dla mnie indywidualna relacja z uczniem i to, w jaki sposób moje zajęcia przyczyniają się do jego rozwoju. Dużą wagę przykładam do osadzenia utworów w kontekście historycznym, filozoficznym i artystycznym. Staram się czytać książki, które czytują moi uczniowie, w zamian proponując te, które sama uważam za ważne. Wiedzę zdobytą podczas lekcji wzbogacamy, oglądając ekspozycje muzealne oraz przedstawienia teatralne.

O sobie: Najbardziej cenię sobie twórczość Norwida, Sienkiewicza, Liberta, Baczyńskiego, Herberta, Chestertona, C. S. Lewisa, Bernanosa, Mauriaca. Podziwiam gotyk. Lubię poezję śpiewaną, secesję i muzykę baroku.

Zbigniew Pawłowski

nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego.

Doświadczenie zawodowe: od kilkunastu lat nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie w warszawskich liceach i gimnazjach niepublicznych. Przygotowuje uczniów do olimpiad i konkursów. Prowadzi kursy przygotowawcze do matury i egzaminu gimnazjalnego oraz lekcje indywidualne. Jest także redaktorem współpracującym z wydawnictwami naukowymi. Współautor książki o tematyce onomastycznej oraz gry planszowej Ale historia wydanej z okazji 1050-lecia chrztu Polski. Uważa, że gry planszowe, fabularne i sieciowe są świetnym sposobem poznawania historii.

Historia jest ważna – to pewnie każdy przyzna. Ważna dla jednostki, wspólnoty i cywilizacji. W mojej pracy staram się pomóc rozumieć historię. Fakty i daty są bardzo ważne, ale wymaganie znajomości ich nadmiaru bez zrozumienia procesów historycznych (jak często dzieje się w szkołach) niejednego do historii zniechęciło.

O sobie: Interesuje mnie życie codzienne w dawnych epokach, historia Mazowsza, językowy obraz świata.

Ewa Voellnagel

nauczyciel języka niemieckiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Germanistyki UW.

Doświadczenie zawodowe: od 1992 roku uczy w liceum i gimnazjum języka niemieckiego i polskiego jako obcego, pracowała jako dziennikarka, była wykładowcą wyższej szkoły lingwistycznej.

W pracy chętnie korzystam z technik audiowizualnych oraz sztuczek mnemotechnicznych.

O sobie: Interesuję się psychologią. Chętnie wędruję po górach, kocham zwierzęta.

Aleksandra Szalkowska

nauczyciel geografii

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Geografii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu przyrody i ochrony zdrowia oraz administracji i zarządzania Wydziału Prawa, Administracji i Zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Doświadczenie zawodowe: od 2007 roku uczy geografii w prywatnych szkołach im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Warszawie.

Ogromną satysfakcję sprawia mi możliwość dzielenia się wiedzą oraz rozwijanie zamiłowania do przedmiotu. Chcę zarażać pasją do ciągłego odkrywania nauki, jak również czerpania satysfakcji z życia. Uważam, że każdy może osiągnąć sukces, jeśli tylko w to wierzy i chce nad tym pracować.

O sobie: Lubię podróżować, chodzić po górach i słuchać muzyki. Cieszy mnie odkrywanie nowych pasji.

Agnieszka Pączkowska

psycholog szkolny i psychoterapeuta

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Psychologii UW oraz w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych (socjologia), absolwentka Wydziału Psychologii UKSW

Doświadczenie zawodowe: od 2008 roku pracuje w szkole. Psycholog zarówno w gimnazjum, jak i w szkole podstawowej, w szkole publicznej i prywatnej, polskojęzycznej i międzynarodowej. Prowadzi własną praktykę psychoterapeutyczną dla dzieci i dorosłych. Prowadziła liczne warsztaty wychowawcze dla rodziców, szkolenia dla nauczycieli, zajęcia dla dzieci. Współpracowała z wieloma organizacjami pozarządowymi wspierającymi rozwój dzieci i walczącymi o ich prawa. Diagnosta zaburzeń wieku rozwojowego. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. W trakcie 5-letniego szkolenia dającego certyfikat psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

My, tak zwani dobrzy, świadomi rodzice tak bardzo chcemy, żeby nasze dzieci odnosiły sukcesy, dobrze się uczyły, były sprawne fizycznie, zdrowe, znały języki, czytały książki, zdrowo się odżywiał itp., że zapominamy, iż najważniejsze w rozwoju każdej jednostki jest wykorzystanie posiadanego potencjału, rozwój optymalny względem swoich potrzeb i możliwości, a nie spełnianie oczekiwania rodziców lub systemu szkolnego. Jak napisał Janusz Korczak: „Nie oczekuj, że Twoje dziecko będzie takim, jakim ty chcesz, żeby było. Pomóż mu stać się sobą, a nie tobą”.

Anna Pyzikiewicz

psycholog

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej (rewalidacja), absolwentka Podstaw Psychoterapii przy Wydziale Rehabilitacji AWF (studia podyplomowe).

Doświadczenie zawodowe: z dziećmi niepełnosprawnymi pracuje od 1990 roku, od 2000 roku jako nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych. Od 2007 roku prowadzi szkolenia dla nauczycieli i rodziców z zakresu pracy z dziećmi ze specjalnymi trudnościami.

Pracuję z dziećmi autystycznymi, z zespołem Aspergera, porażeniem mózgowym, trudnościami z koncentracją, nadpobudliwością, dysleksją. Może to przewrotnie zabrzmi, ale trudności moich uczniów to dla mnie wyzwanie. Ich problemy prowokują mnie do tego, aby szukać nowych pomysłów, nowych metod pracy.

Prowadzę treningi umiejętności społecznych dla dzieci, które mają trudności w nawiązywaniu kontaktów, panowaniu nad emocjami, nie potrafią zachować się stanowczo, asertywnie, nie radzą sobie z dokuczaniem rówieśników.

Potrafię porozumieć się z każdym dzieckiem, nauczycielem, rodzicem. Największą przyjemność w pracy odczuwam, gdy mojemu uczniowi uda się rozwiązać problem samodzielnie. Kiedyś usłyszałam ważne zdanie: „osobowość dziecka tworzy się przez jego samodzielność”. Nigdy o tym nie zapominam.

O sobie: Lubię jeździć na rowerze i spacerować bez końca. Najciekawsze pomysły przychodzą mi do głowy, kiedy jestem w ruchu.

Andrzej Skierkowski

nauczyciel fizyki

Wykształcenie: tytuł doktora uzyskany na Wydziale Fizyki UW.

Doświadczenie zawodowe: od 2010 roku nauczyciel w liceum społecznym oraz nauczyciel w TIM-ie.

Uważam, że matematyka jest dla każdego. Jako język, który najlepiej opisuje fakty nauk przyrodniczych, technicznych i w coraz większym stopniu społecznych. Jest narzędziem rozwiązywania problemów w nauce, biznesie i życiu codziennym.

Lubię partnerski tutoring, chętnie dzielę się doświadczeniem w pokonywaniu matematycznych trudności i odsłaniam własne ścieżki myślenia.

O sobie: Z niesłabnącą fascynacją przyglądam się przyrodzie szeroko otwartymi oczami dziecka. Moją ciekawość w pewnym stopniu zaspokajają zaawansowane metody naukowe. Od niedawna w poznawaniu świata towarzyszy mi para małych oczu.

Katarzyna Szymańska

nauczyciel języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej uzyskany na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalizacje: teatrologiczna, pedagogiczna), tutor/coach (Uniwersytet SWPS – studia podyplomowe, specjalizacje: coaching, coaching edukacyjny), psycholog motywacyjny (Praktyczna psychologia motywacji Akademii „Biegun” Marka Kamińskiego – studia podyplomowe, Uniwersytet SWPS).

Doświadczenie zawodowe – nauczyciel literatury, tutor, wychowawca w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im Pawła Jasienicy, Gimnazjum „Dwójka” im Pawła Jasienicy, IB Diploma od 2000 roku do chwili obecnej, pracowała także w IB na Raszyńskiej (5 lat) oraz w szkole Montessori (3 lata), dodatkowo pracuje z olimpijczykami zarówno na poziomie gimnazjalnym, jak i licealnym, jej wychowankowie wielokrotnie zostawali laureatami lub finalistami Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego oraz Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

W nauczaniu lubię dialog, stawianie ciekawych i nieoczywistych pytań, pokazywanie, że literatura to sztuka interdyscyplinarna, pracę z tekstami wymagającymi, budowanie opowieści.

O sobie: Po pierwsze literatura (szczególnie powieści Coetzeego, Dostojewskiego, reportaże Pawła Smoleńskiego), po drugie sztuka (malarstwo współczesne Wilhelma Sasnala, Egona Schiellego oraz Davida Hockney’a), po trzecie mój pies beagel Minnie.

Tomasz Wierzchowski

nauczyciel języka polskiego

Wykształcenie: tytuł doktora nauk humanistycznych uzyskany w Instytucie Kultury Polskiej UW, magister Filologii Polskiej UW, magister Filozofii UW, nauczyciel dyplomowany, egzaminator OKE, uczestnik licznych kursów metodycznych

Doświadczenie zawodowe: od 2003 roku nauczyciel języka polskiego, filozofii i etyki w kilku warszawskich liceach, opiekun licznych olimpijczyków, także finalistów i laureatów olimpiad przedmiotowych (Olimpiada Filozoficzna oraz Olimpiada Literatury i Języka Polskiego), koordynator i opiekun szkolnej drużyny debatanckiej LXXXI LO im. Aleksandra Fredry, opiekun projektów filmowych realizowanych w ramach konkursu Giovani Idee

W szkole lubię stosować elementy oceniania kształtującego, szczególnie przydatne podczas pracy z uczniem zdolnym, bardzo cenię sobie możliwość wykorzystywania różnych metod analizy tekstów literackich i paraliterackich wypracowanych w XX w., nie lubię oceniać.

O sobie: Od kilku lat dość często jeżdżę rowerem, lubię też wycieczki w góry, ostatnio interesuje mnie nieco bardziej literatura pierwszej połowy XX w., staram się też z większą uwagą czytać teksty filozoficzne z tego czasu, szczególnie cenię sobie dzieła Edmunda Husserla oraz jego uczniów.

Ewa Pertkiewicz

nauczyciel języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, Organizator Kultury (CSW, Warszawa), Manager Kultury (CSW, Warszawa), nauczyciel mianowany (w trakcie dyplomowania).

Doświadczenie zawodowe: od 2008 uczy w Międzynarodowej Europejskiej Szkole w Warszawie, prowadzi klasy 5 i 6 szkoły podstawowej oraz klasy gimnazjalne, zajmuje się też nauczaniem obcokrajowców, uczyła w warszawskich gimnazjach i liceach.

Mój zawód, jak zawsze powtarzam, był wyborem serca. Praca z młodzieżą i dziećmi daje mi dużą satysfakcję. Lubię rozmawiać o literaturze, poszukiwać nowych znaczeń, pokazywać, że lekcje języka polskiego mogą być nie tylko czasem wartościowo spędzonym, lecz także ciekawymi i inspirującymi zajęciami.

Ogromną przyjemność sprawia mi nauczanie obcokrajowców, które pozwala spojrzeć na nasz język ojczysty z perspektywy różnych kultur i językowych doświadczeń.

Często pracuję metodami aktywizującymi. Praca w grupach otwiera uczniów na samodzielne interpretowanie i analizowanie tekstu, pozwala działać twórczo, być na zajęciach odkrywcami. Dzięki temu zyskują zarówno wiedzę, jak i umiejętności, które na pewno przydadzą się w dorosłym życiu

O sobie: W wolnym czasie chętnie sięgam po książki, chodzę do teatru lub kina. Moją wielką pasją jest sport, który pozwala oderwać się od codziennych trosk i cudownie zrelaksować; podróże i odkrywanie kolejnych pięknych włoskich miast.

Wychowanie przez kulturę i sztukę

 


 

Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży oprócz działalności edukacyjnej stawia sobie za cel wychowanie przez kulturę i sztukę.

Dlatego wszystkich naszych kursantów oraz ich bliskich zapraszamy do udziału w organizowanych lub polecanych przez nas wydarzeniach związanych z kulturą.

Aktualne informacje znajdziecie Państwo na naszej stronie na Facebooku.

Wśród naszych propozycji znajdują się:

Wyprawy ze sztuką

wyjazdy do najciekawszych muzeów w Europie

Teatr

wyjścia do teatru na ciekawe spektakle

Spacery

tematyczne spacery po Warszawie z przewodnikiem
w

Młodzieżowy Klub Filmowy

spotkania filmowe w Kinie Iluzjon przygotowane wspólnie z Filmoteką Narodową

KONTAKT

TIM - Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży
Al. Jerozolimskie 101 lok. 20
02-011 Warszawa
Tel. 22 88 66 055
602 385 342
sekretariat@tim.edu.pl

Dyżur sekretariatu:
poniedziałek - piątek w godz. 10.00 - 18.00

Nr rachunku bankowego:
09 1140 2004 0000 3102 6460 5288

Miejsce prowadzenia zajęć:
Aleje Jerozolimskie 101 lok. 20
(Klatka B, piętro III)
Aleje Jerozolimskie 101 lok. 42
(Klatka C, parter)
ul. Piękna 24/26