fbpx

Konsultacja dotycząca wyboru szkoły ponadpodstawowej

Od 20 lat pomagamy młodym ludziom w wyborze odpowiedniej szkoły ponadpodstawowej. Obserwujemy losy naszych absolwentów w poszczególnych szkołach i przekonujemy się, że ranking szkół nie powinien być głównym kryterium wyboru. Jest to kwestia bardzo indywidualna, należy wziąć pod uwagę czynniki takie jak specjalizacja szkoły, oferowane profile, ale także atmosferę szkoły, czyli presję osiągania najlepszych wyników, okazywane wsparcie, życie społeczne.

Wybór szkoły ponadpodstawowej, profilu klasy, uczelni i kierunku studiów w znaczący sposób determinuje dalsze losy edukacyjne i zawodowe. Ewentualna zmiana ścieżki edukacyjnej wiąże z trudnościami związanymi z ograniczoną dostępnością miejsc i niejednokrotnie z koniecznością zdawania dodatkowych egzaminów. Trafny wybór szkoły ponadpodstawowej zapewni młodemu człowiekowi tak ważny komfort emocjonalny i pozwoli efektywniej przygotować się do egzaminów maturalnych. W rezultacie zdecydowanie łatwiej będzie mu dostać się na wymarzoną uczelnię.

Na konsultację zapraszamy rodziców wraz z dzieckiem.

  • Przekażemy informacje o typach szkół i realizowanych w nich programach nauczania.
  • Zaproponujemy odpowiednie szkoły i profile,
  • Udzielimy wskazówek jak realnie zwiększyć szanse dostania się do wybranego liceum
  • Skutecznie pomożemy określić potencjał Twojego dziecka i wybrać odpowiednią dla niego szkołę. ( * dodatkowa specjalistyczna analiza potencjału przez doświadczonego trenera-psychologa opis poniżej)

Dla młodzieży w wieku 15-17 lat (kończących szkołę podstawową oraz początkowe klasy liceum) konsultacja z rodzicami i dzieckiem:
60 minut – Cena 150 zł

 

Diagnoza potencjału dla uczniów i studentów
Jednym ze sposobów ułatwiających młodemu człowiekowi podjęcie właściwych decyzji, związanych z kształceniem jest rozpoznanie swojego potencjału.  Sukcesy edukacyjne często wiążą się z inteligencją emocjonalną, czyli m.in. z umiejętnościami społecznymi, funkcjonowaniem w grupie oraz zastosowaniem odpowiedniego sposobu uczenia się adekwatnego do swojego stylu poznawczego. Temu m.in. służy analiza potencjału. Pozwala ona nazwać swoje mocne strony, a także trafnie określić naturalny sposób myślenia, to co nas najbardziej motywuje do działania.

Proponujemy wzięcie udziału w diagnozie prowadzonej przez licencjonowaną specjalistkę. Najważniejszym narzędziem w procesie diagnozy jest rozmowa, która wspomagana będzie testami FRIS. Jest to nowe, polskie narzędzie rozwojowe. Pokazuje, jak najlepiej wykorzystać naturalne predyspozycje – w pracy, w relacjach, w rozwoju osobistym. (Źródło: www.fris.pl). W procesie diagnostycznym wykorzystane zostaną również, min. testy zainteresowań zawodowych, zdolności specjalnych (test inteligencji wielorakiej) oraz stylów uczenia się.

Model FRIS®:

  • Pomaga zidentyfikować indywidualny styl myślenia i działania.
  • Uczy rozpoznawać swoje mocne strony i predyspozycje,
  • Odkrywa obszary rozwoju, gdzie najpełniej można je wykorzystać
  • Pozwala docenić swój indywidualizm i wzmacnia poczucie własnej wartości,
  • Daje wiedzę, jak najlepiej spożytkować swoje predyspozycje w pracy zespołowej,
  • Pomaga odkryć, dlaczego wykonując jeden rodzaj zadań osiąga się świetne wyniki, podczas gdy inne sprawiają trudność,
  • Daje świadomość własnego stylu komunikacji.

 

Dla młodzieży w wieku 14-17 lat (kończących szkołę podstawową oraz początkowe klasy liceum)
– sesja 1: rozmowa diagnostyczna z rodzicami i dzieckiem oraz wykonanie testów przez dziecko; bazuje na modelu FRISA( badaniu stylu poznawczego); trwa 2 godziny
– sesja 2: przekazanie raportu, omówienie wyników oraz udzielenie rekomendacji – 1,5 godziny
Cena 650 zł

Dla uczniów pełnoletnich (ostatnia klasa liceum, studenci)
– sesja 1: rozmowa diagnostyczna – 1 godzina
– sesja 2: test FRIS (on-line) – 30-40 minut,
– sesja 3: przekazanie raportu i omówienie wyników i udzielenie rekomendacji – 2 godziny
Cena 650 zł

Dodatkowy proces doradczy jako forma wsparcia w procesie wyboru dalszej drogi rozwoju -1,5 godziny
Cena 150 zł

 

Magda Kuśmierz, socjolog pracy i organizacji, terapeuta motywujący, trener umiejętności społecznych, dyplomowany coach,. Na co dzień związana z poradnią Fundacji SAVANT, gdzie prowadzi grupy terapeutyczne i rozwojowe z dziećmi i młodzieżą. Jako trenerka Dialogu Motywującego i członkini MINT – międzynarodowej organizacji zrzeszającej trenerów motywujących – realizuje warsztaty z tego zakresu dla nauczycieli, terapeutów i kadry ośrodków pomocowych. Jest certyfikowanym trenerem FRIS® – polskiego narzędzia rozwojowego. Przeprowadziła ponad 120 indywidualnych konsultacji edukacyjno-zawodowych oraz analiz zespołowych w oparciu o test FRIS. Realizuje warsztaty dla firm, organizacji i zespołów pedagogicznych by wiedzę płynącą ze znajomości swojego Stylu Myślenia i Działania wykorzystywały do tworzenia efektywnych i zaangażowanych zespołów. W swojej pracy posługuje się metodyką odwołującą się do zasobów. Nie uznaje słowa deficyt – za to niestrudzenie zachęca do poszukiwania swojej zielonej ścieżki bo jak Arystoteles lubi myśleć, że: „Tam, gdzie krzyżują się Nasz talent i potrzeby świata, znajduje się Nasze powołanie.”