Ogólne Warunki Usług
Zapoznaj się z naszymi standardamiOgólne warunki świadczenia usług przez TIM
aktualizacja 01 lutego 2025 roku
Niniejszy dokument określa ogólne warunki świadczenia usług (dalej: OWU) przez Edytę Joannę Plich, prowadzącą Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną „TIM” z siedzibą przy ul. Pięknej 24 lok. 26, 00-549 Warszawa, REGON: 147449980, NIP: 5222295777, wpisaną do Rejestru Szkół i Placówek Oświatowych pod numerem 125500, adres do kontaktu: Al. Jerozolimskie 101 lok. 20, 02-011 Warszawa, email: edyta.plich@tim.edu.pl lub sekretariat@tim.edu.pl tel. 228866055, 606409478 lub 515123179 (dalej: TIM), zamówionych na rzecz osoby niepełnoletniej – dziecka (dalej: Uczeń) przez jego przedstawiciela ustawowego (dalej: Zamawiający).
§1 Zamówienie
1. Zamawiający może zamówić na rzecz Ucznia grupowy, dwuosobowy lub indywidualny kurs nauczania organizowany w danym roku szkolnym przez TIM (dalej: Kursy). Zamawiający może także zamówić indywidualne konsultacje psychologiczne, pedagogiczne lub edukacyjne (dalej: Konsultacje).
2. Rodzaje oferowanych kursów przez TIM, terminy rozpoczęcia zajęć, miejsce ich prowadzenia, przewidywana liczba zajęć, oraz ceny, na podstawie których jest wyliczane wynagrodzenie TIM, są dostępne na stronie internetowej www.tim.edu.pl (dalej: Strona Internetowa).
3. Wybór konkretnego kursu następuje poprzez złożenie zamówienia wykonania usługi za pośrednictwem Strony Internetowej. W razie niemożności dokonania zapisu za pośrednictwem Strony Internetowej dopuszcza się składanie zamówień w formie elektronicznej, dokumentowej, w tym na podstawie korespondencji prowadzonej za pośrednictwem poczty e-mail.
4. Z chwilą akceptacji przez TIM złożonego zamówienia dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Zamawiającym a TIM o treści wskazanej w złożonym zamówieniu oraz w niniejszych OWU (dalej: Umowa). W przypadku, gdy zamówienie wykonania usługi jest dokonywane za pośrednictwem Strony Internetowej, akceptacja TIM jest przesyłana na wskazany przez Zamawiającego adres email.
5. Samo potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez TIM albo potwierdzenie dokonanej wpłaty – które mogą być generowane automatycznie – nie stanowią akceptacji zamówienia przez TIM. Zgłoszenie Ucznia na kurs lub zgłoszenie zapotrzebowania na konsultacje podlegają weryfikacji pod kątem dostępności miejsc na wybranym przez Zamawiającego kursie lub dostępności terminów świadczonych konsultacji oraz przeprowadzających je Nauczycieli. W przypadku braku dostępności miejsc na wybranym przez Zamawiającego kursie lub niemożności zorganizowania konsultacji TIM odmawia akceptacji zamówienia, wskutek czego nie dochodzi do zawarcia Umowy, a wpłacone kwoty na poczet ceny podlegają niezwłocznemu zwrotowi. W takim przypadku §7 ust 2 i 3 niniejszych OWU stosuje się odpowiednio.
6. Informacje na Stronie Internetowej podlegają corocznej aktualizacji przed rozpoczęciem danego roku szkolnego. Mogą także być zmieniane w trakcie roku szkolnego, jednak dokonana zmiana nie ma wpływu na warunki (w tym cenę) kursu zamówionego przez Zamawiającego przed wprowadzeniem zmiany.
7. Wszelkie zmiany warunków przeprowadzania zajęć mogą być dokonywane poprzez uzgodnienia dokonywane za pośrednictwem poczty e-mail pomiędzy Zamawiającym oraz TIM. W razie wątpliwości, uzgodnienia te mają pierwszeństwo stosowania przed warunkami wynikającymi z informacji przedstawionych na Stronie Internetowej.
8. Realizacja przez TIM złożonego zamówienia następuje w terminie rozpoczęcia zajęć wskazanym na Stronie Internetowej lub w innym terminie uzgodnionym przez TIM.
§2 Organizacja zajęć
1. TIM zapewnia przeprowadzenie zajęć edukacyjnych, dydaktycznych lub psychologicznych przez specjalistów posiadających niezbędne kwalifikacje (dalej: Nauczyciele).
2. Zajęcia indywidualne są organizowane jako spotkania, w których uczestniczy jeden Nauczyciel oraz jeden Uczeń. Zajęcia dwuosobowe są organizowane jako spotkania, w których uczestniczy jeden Nauczyciel oraz dwoje Uczniów. Zajęcia grupowe są organizowane jako spotkania, w których uczestniczy jeden Nauczyciel oraz co najmniej troje Uczniów.
3. TIM dołoży wszelkich starań, aby zajęcia odbywały się w ustalonym wcześniej terminie. W przypadku nieobecności Nauczyciela TIM zorganizuje przeprowadzenie zajęć przez innego Nauczyciela (zastępstwo), a jeżeli nie będzie to możliwe wówczas TIM wyznaczy nowy (dodatkowy) termin spotkania, chyba że wyznaczenie nowego (dodatkowego) terminu spotkania będzie niemożliwe – w takim przypadku za spotkania, które nie będą mogły się odbyć TIM zwróci wynagrodzenie pobrane na poczet tych spotkań.
4. W trakcie trwania kursu strony mogą uzgodnić zwiększenie lub zmniejszenie liczby zajęć kursu w stosunku do ustalonej przed jego rozpoczęciem. W takim przypadku cena kursu ulegnie proporcjonalnemu zwiększeniu lub zmniejszeniu.
5. TIM zobowiązuje się zapewnić we własnym zakresie wszelkie materiały niezbędne do rzetelnego i prawidłowego wykonania usługi.
6. Biorąc pod uwagę okoliczność, iż na efekt w postaci uzyskania przez Ucznia wiedzy i umiejętności przekazywanych w ramach zajęć edukacyjnych ma wpływ wiele niezależnych czynników, TIM nie ponosi prawnej odpowiedzialności za nieuzyskanie tego efektu przez Ucznia. TIM dołoży jednak należytej staranności, aby założone cele nauczania zostały osiągnięte.
§3 Zajęcia stacjonarne
1. TIM prowadzi zajęcia stacjonarne w Warszawie przy ul. Piękna 24/26. Zajęcia mogą także się odbywać w innych lokalizacjach.
2. Zamawiający bierze na siebie pełną odpowiedzialność za bezpieczne doprowadzenie Ucznia do miejsca prowadzenia zajęć oraz bezpieczne odprowadzenie Ucznia z miejsca prowadzenia zajęć do domu.
3. W przypadku nieodebrania Ucznia z zajęć bezpośrednio po ich zakończeniu w danym dniu, przyjmuje się, iż Zamawiający wyraził zgodę na samodzielny powrót Ucznia po zakończonych zajęciach do domu.
4. Spóźnienie się Ucznia na zajęcia nie powoduje zmiany terminu (godziny) ich rozpoczęcia ani zakończenia. Nie uprawnia również Zamawiającego do żądania zmniejszenia ceny za zajęcia.
§4 Zajęcia online
1. W przypadku zajęć zdalnych (online) TIM prowadzi je w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy internetowej Microsoft Teams – w takim przypadku Uczeń uczestniczący w zajęciach, otrzymuje login i hasło oraz szczegółowe instrukcje do zalogowania się przed rozpoczęciem kursu.
2. TIM zastrzega sobie prawo zmiany platformy internetowej wykorzystywanej w celu świadczenia usług po uprzednim poinformowaniu o tym Zamawiającego.
3. Korzystanie z platformy internetowej jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Zamawiający lub Uczeń, minimalnych wymagań technicznych. Wymagania te są udostępniane na stronie internetowej podmiotu udostępniającego platformę.
4. TIM nie bierze odpowiedzialności za utrudnienia w korzystaniu z zajęć online, wynikające z błędnej konfiguracji platformy internetowej lub sprzętu Zamawiającego bądź z problemów związanych z funkcjonowaniem sprzętu (np. komputera lub urządzeń mobilnych Zamawiającego) lub łączem internetowym Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający nie może domagać się zwrotu należności za zajęcia, w których nie uczestniczył.
5. TIM wspomaga Zamawiającego w przypadku, gdy wystąpi problem z połączeniem z platformą internetową (z logowaniem). Jeżeli Uczeń lub Zamawiający nie skontaktuje się z TIM i nie zgłosi problemu z połączeniem, wówczas TIM jest uprawniony uznać, iż problem z połączeniem nie wystąpił. Dotyczy to w szczególności sytuacji, w których Uczeń lub Zamawiający nie wiedzą jak zalogować się na zajęcia i nie zgłoszą tego problemu do TIM.
6. TIM nie ponosi odpowiedzialności za nieuczestniczenie lub częściowe uczestniczenie Ucznia lub Zamawiającego w zajęciach lub konsultacjach z powodu:
a) wystąpienia problemów technicznych leżących po stronie Ucznia lub Zamawiającego, które nie zostały zgłoszone TIM lub których pomimo zgłoszenia nie udało się usunąć,
b) niezalogowania się Ucznia lub Zamawiającego na zajęcia mimo braku problemów technicznych, co nie zostało zgłoszone TIM lub zostało zgłoszone z opóźnieniem.
W przypadkach wskazanych wyżej (tj. w pkt. a i b) Zamawiający nie może domagać się zwrotu należności za zajęcia lub konsultacje, w których ani Uczeń ani Zamawiający nie uczestniczyli.
7. Warunkiem uczestniczenia w zajęciach online jest włączony przez Ucznia mikrofon oraz kamera, o ile przyczyny techniczne tego nie uniemożliwiają.
8. Spóźnienie się Ucznia na zajęcia z powodu problemów technicznych, w tym problemów z logowaniem się nie powoduje zmiany terminu (godziny) ich rozpoczęcia ani zakończenia. Nie uprawnia również Zamawiającego do żądania zmniejszenia ceny za zajęcia.
§5 Płatność
1. W przypadku zamówienia zajęć grupowych Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty na rzecz TIM wynagrodzenia wskazanego w złożonym zamówieniu w terminie 7 dni od daty złożenia zamówienia przez Zamawiającego, jednak nie później niż w ciągu 3 dni przed rozpoczęciem zajęć.
2. W przypadku zajęć indywidualnych i dwuosobowych Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty wynagrodzenia na rzecz TIM za co najmniej 4 kolejne zajęcia z góry, tj. przed rozpoczęciem pierwszych zajęć.
3. Płatności za zajęcia Zamawiający dokonuje bezpośrednio na rachunek bankowy TIM prowadzony w mBank nr: 09 1140 2004 0000 3102 6460 5288 lub korzystając z pośrednictwa operatora płatności wskazanego na Stronie Internetowej.
4. Informacja o płatności może być wskazana w wiadomości email przesłanej do Zamawiającego.
5. W przypadku nieuregulowania całości wynagrodzenia w terminie, TIM poinformuje Zamawiającego o zaistniałym opóźnieniu kierując stosowną informację na adres email bądź telefonicznie. Jeżeli opóźnienie będzie trwało przez okres dłuższy niż 14 dni TIM ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym bez względu na to, czy w tym okresie udało się nawiązać kontakt z Zamawiającym. Niezależnie od prawa rozwiązania umowy TIM ma prawo w takim przypadku żądać naprawienia poniesionej szkody na zasadach ogólnych.
6. Rozwiązanie umowy ze skutkiem natychmiastowym uprawnia TIM do niedopuszczenia Ucznia na zajęcia oraz do żądania zapłaty ceny za zajęcia, które się odbyły od dnia ich rozpoczęcia do dnia rozwiązania umowy – bez względu na to, czy Uczeń uczestniczył w zajęciach.
7. Nieobecność Ucznia na zajęciach nie stanowi podstawy do obniżenia wynagrodzenia TIM w jakiejkolwiek części.
8. W przypadku, gdy w trakcie trwania zajęć grupowych lub dwuosobowych, jeden lub kilkoro Uczniów zrezygnuje z uczestnictwa, co spowoduje, że na zaplanowanych zajęciach pozostanie jeden lub dwoje Uczniów, wówczas TIM jest uprawniony do zmiany stawki na wyższą (tj. właściwą dla zajęć indywidualnych lub dwuosobowych) zgodnie z obowiązującym cennikiem (korekta/podwyższenie ceny).
9. W przypadku zajęć dwuosobowych, gdy w trakcie ich trwania dołączy do grupy i pozostanie na zajęciach trzeci Uczeń – wówczas TIM może dokonać zmiany stawki na niższą zgodnie z obowiązującym cennikiem, (korekta/obniżenie ceny).
§6 Rezygnacja lub odwołanie zajęć
1. Rezygnacja Zamawiającego z zajęć grupowych lub dwuosobowych albo odwołanie uczestnictwa Ucznia w takich zajęciach nie uprawnia Zamawiającego do żądania zwrotu zapłaconej ceny (choćby w części), chyba że Zamawiający oraz TIM uzgodnią inaczej albo Zamawiający odstąpi od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od daty jej zawarcia (zgodnie z § 7 niniejszych OWU).
2. Rezygnację z zajęć indywidualnych lub konsultacji, a także ich odwołanie przez Zamawiającego należy zgłosić drogą mailową na adres sekretariat@tim.edu.pl, telefonicznie lub SMS najpóźniej do godziny 18.00 dnia poprzedzającego termin rozpoczęcia zajęć. Niepoinformowanie TIM o rezygnacji lub odwołaniu zajęć indywidualnych lub konsultacji we wskazanym terminie (w szczególności niestawienie się na zajęcia bez uprzedzenia) powoduje, iż Zamawiający jest zobowiązany do zapłaty umówionego wynagrodzenia za te zajęcia zgodnie z cennikiem tj. wg zasad obowiązujących gdyby zajęcia się odbyły.
§7 Odstąpienie od Umowy
1. Na podstawie art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 roku poz. 2759 ze zm.) Zamawiający może odstąpić od Umowy zawartej na odległość, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, w terminie 14 dni licząc od dnia zawarcia Umowy. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy Zamawiający jest zobowiązany poinformować TIM w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego drogą elektroniczną na adres e-mail: sekretariat@tim.edu.pl. W przypadku odstąpienia od Umowy TIM prześle niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy na adres poczty elektronicznej wskazany przez Zamawiającego.
2. W przypadku odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od daty jej zawarcia wszystkie wpłacone przez Zamawiającego należności zgodnie z wybraną ofertą kursu zostaną niezwłocznie zwrócone, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia odstąpienia od Umowy, chyba że Zamawiający odstąpi od umowy po rozpoczęciu zajęć (wówczas TIM przysługuje wynagrodzenie za okres od rozpoczęcia zajęć do dnia otrzymania odstąpienia od Umowy).
3. Zwrot ceny w związku z odstąpieniem Zamawiającego od Umowy zostanie dokonany przez TIM w takiej samej formie, w jakiej dokonano płatności za zajęcia lub konsultacje, chyba że Zamawiający oraz TIM uzgodnią inaczej.
§8 Reklamacje
1. Zamawiający ma prawo do złożenia reklamacji dotyczących jakości, zakresu oraz sposobu wykonywania usług oferowanych przez TIM w ciągu 7 dni od zaistnienia zdarzenia będącego podstawą reklamacji. Reklamację składa się w formie elektronicznej (wiadomości mailowej), przesłanej na adres e-mail: sekretariat@tim.edu.pl.
2. Wskazane jest, aby zgłoszenie reklamacji zawierało w szczególności: imię i nazwisko, adres poczty elektronicznej (adres e-mail), na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację, wskazanie przyczyny reklamacji, określenie żądania Zamawiającego, a także preferowany przez Zamawiającego sposób poinformowania go o sposobie rozpatrzenia reklamacji. W przypadku stwierdzenia przez TIM konieczności uzupełnienia reklamacji przez Zamawiającego, TIM skontaktuje się z Zamawiającym na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej lub wskazany numer telefonu.
3. Reklamacje rozpatrywane będą przez TIM w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, a w przypadku konieczności ich uzupełnienia – w terminie 14 dni od daty przesłania uzupełnienia umożliwiającego rozpatrzenie reklamacji.
§9 Dane osobowe
1. W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, str. 1) (dalej: RODO), TIM oświadcza, że jest administratorem danych osobowych Zamawiającego oraz Ucznia.
2. TIM zobowiązuje się chronić dane osobowe przetwarzane w związku z zawarciem niniejszej umowy z Zamawiającym.
3. W przypadku, gdy do przetwarzania danych osobowych niezbędna jest zgoda osoby, której dane dotyczą, TIM wystąpi do Zamawiającego lub Ucznia, który ukończył 16 lat o wyrażenie takiej zgody, informując jednocześnie o warunkach przetwarzaniu danych osobowych Ucznia.
4. TIM informuje Zamawiającego o warunkach przetwarzania danych osobowych Zamawiającego i Ucznia za pośrednictwem Strony Internetowej lub korespondencji e-mail.
§10 Postanowienia końcowe
1. Niniejsze OWU są wiążące dla Zamawiającego oraz TIM pod warunkiem, że najpóźniej w chwili złożenia zamówienia zostały przez Zamawiającego otrzymane za pośrednictwem poczty e-mail lub opublikowane przez TIM na Stronie Internetowej, a Zamawiający wyraził akceptację ich treści w związku ze składanym Zamówieniem.
2. W przypadku, gdy Uczeń rozpocznie zajęcia w TIM, a Zamawiający nie wyraził zgody na OWU w wyniku niedopełnienia obowiązku złożenia Zamówienia w jakiejkolwiek formie, przyjmuje się, że Zamawiający akceptuje OWU obowiązujące w dacie rozpoczęcia udziału Ucznia w zajęciach.
3. Niniejsze OWU zostały publikowane na Stronie Internetowej w dniu 31 stycznia 2025 roku i mają zastosowanie do Umów zawartych z TIM począwszy od 1 lutego 2025 roku. Do umów zawartych przed 1 lutego 2025 mają zastosowanie ogólne warunki świadczenia usług opublikowane na Stronie Internetowej lub udostępnione Zamawiającemu w dniu zawarcia umowy z TIM. W szczególności do umów zawartych przed 1 lutego 2025 a dotyczących zorganizowania przez TIM zajęć w roku szkolnym 2024/2025 mają zastosowanie ogólne warunki umowy z 2 kwietnia 2024 roku (2025_04_02_OWU_TIM).