fbpx

Analiza potencjału

Skutecznie ułatwiamy podjęcie właściwych decyzji związanych z kształceniem

Jednym ze sposobów ułatwiających młodemu człowiekowi podjęcie właściwych decyzji związanych z kształceniem jest rozpoznanie swojego potencjału. Sukces edukacyjny wiąże się nie tylko z wiedzą i IQ, ale również z inteligencją emocjonalną, czyli m.in. z umiejętnościami społecznymi, funkcjonowaniem w grupie oraz zastosowaniem odpowiedniego sposobu uczenia się adekwatnego do swojego stylu poznawczego. Temu właśnie służy analiza potencjału. Pozwala ona nazwać swoje mocne strony, wyznawane wartości, preferencje i zainteresowania oraz cechy osobowości. Dzięki temu określamy naturalny sposób myślenia, dowiadujemy się, co nas najbardziej motywuje do działania i może stanowić dla nas źródło satysfakcji.

Badanie potencjału prowadzone jest  przez licencjonowanych specjalistów doradztwa edukacyjno-zawodowego.

Działamy zgodnie z najnowszą wiedzą naukową związaną z planowaniem kariery. Celem procesu analizy potencjału jest wielowymiarowe pokazanie zasobów młodego człowieka i docieranie do prawdziwego “JA” wraz z jego naturalnymi preferencjami i potrzebami.

Bardzo istotną częścią procesu badawczego jest pogłębiony wywiad z uczniem, którego istota polega na zadawaniu właściwych pytań. Dzięki nim uruchamiamy autorefleksję, poszerzamy samoświadomość i pomagamy uzyskać adekwatny obraz siebie.

Jako uzupełnienie rozmowy stosujemy wystandaryzowane narzędzia, badające między innymi obszar preferencji, zainteresowań, cech osobowości oraz zdolności specjalnych.  Są to między innymi:  FRIS®,  PERSO.IN®,  Karty Wyboru Profeski.

Style Myślenia FRIS® – jest to polskie narzędzie rozwojowe. Pokazuje, jak najlepiej wykorzystać naturalne predyspozycje – w pracy, w relacjach, w rozwoju osobistym. Pozwala docenić swój indywidualizm i wzmacnia poczucie własnej wartości. (www.fris.pl).

Test osobowości PERSO.IN® to polskie narzędzie diagnostyczne, dzięki któremu można odkryć psychologiczne różnice między ludźmi. Podstawą teoretyczną PERSO.IN® jest model Wielkiej Piątki, który od lat cieszy się uznaniem wśród badaczy. W wyniku badania powstaje obszerny, spersonalizowany raport, pokazujący nasze naturalne predyspozycje oraz instrukcje, jak wykorzystać osobowość w życiu prywatnym i zawodowym.  (www.perso.in)

Karty Wyboru Profeski wykorzystują w procedurze badawczej przede wszystkim pracę projekcyjną. Polega ona na przedstawianiu klientowi bodźców (np. fotografii), które mają wyzwolić u niego skojarzenia związane z jego potrzebami, wartościami, mocnymi stronami, zasobami i emocjami.  Obraz pomaga skontaktować się z własnymi potrzebami i wywołuje głębszą refleksję, dzięki czemu ułatwia wydobycie i nazwanie tych elementów, które nie zawsze są dostępne świadomości klienta w trakcie rozmowy lub korzystania z narzędzi testowych. (www.progra.pl)

Dla młodziey kończącej szkołę podstawową

Procedura badania:

Przed spotkaniem– wypełnienie przez Rodziców ankiety

Pierwsze spotkanie – 2 godziny zegarowe – wywiad oraz badanie – spotkanie tylko z Uczniem (stacjonarne lub online)

Testy wypełniane przez Ucznia zdalnie

Drugie spotkanie –  1,5 – 2 godziny – omówienie wyników analizy potencjału, przekazanie raportu oraz wskazówek do dalszego rozwoju – spotkanie z Uczniem i Rodzicem (stacjonarne lub online).
Nasi klienci otrzymają dostęp do specjalistycznej bazy wiedzy dotyczącej m.in. wyboru szkół, technik skutecznego uczenia i rozwoju osobistego.

Koszt: 650 zł

Dla uczniów szkoły średniej i studentów

Procedura badania:

Przed spotkaniem– wypełnienie przez Rodziców ankiety

Pierwsze spotkanie – 2 godziny zegarowe – wywiad oraz badanie – spotkanie tylko z Uczniem (stacjonarne lub online)

Testy wypełniane przez Ucznia zdalnie,  w tym dodatkowo Test osobowości PERSO.IN® lub Style Myślenia FRIS®

Drugie spotkanie –  1,5 – 2 godziny – omówienie wyników analizy potencjału, przekazanie raportu oraz wskazówek do dalszego rozwoju – spotkanie z Uczniem i Rodzicem (stacjonarne lub online).

Nasi klienci otrzymają dostęp do specjalistycznej bazy wiedzy dotyczącej m.in. wyboru szkół, technik skutecznego uczenia i rozwoju osobistego.

Koszt: 750 zł

Dodatkowy proces doradczy jako forma wsparcia w procesie wyboru dalszej drogi rozwoju
1,5 godziny

Koszt: 200 zł

Posłuchaj:

na czym polega analiza potencjału

EKSPERT TIM-u:

Magda Kuśmierz

Socjolog pracy i organizacji, terapeuta motywujący, trener umiejętności społecznych, dyplomowany coach,. Na co dzień związana z poradnią Fundacji SAVANT, gdzie prowadzi grupy terapeutyczne i rozwojowe z dziećmi i młodzieżą. Jako trenerka Dialogu Motywującego i członkini MINT – międzynarodowej organizacji zrzeszającej trenerów motywujących – realizuje warsztaty z tego zakresu dla nauczycieli, terapeutów i kadry ośrodków pomocowych. Jest certyfikowanym trenerem FRIS® – polskiego narzędzia rozwojowego. Przeprowadziła ponad 120 indywidualnych konsultacji edukacyjno-zawodowych oraz analiz zespołowych w oparciu o test FRIS. Realizuje warsztaty dla firm, organizacji i zespołów pedagogicznych by wiedzę płynącą ze znajomości swojego Stylu Myślenia i Działania wykorzystywały do tworzenia efektywnych i zaangażowanych zespołów. W swojej pracy posługuje się metodyką odwołującą się do zasobów. Nie uznaje słowa deficyt – za to niestrudzenie zachęca do poszukiwania swojej zielonej ścieżki bo jak Arystoteles lubi myśleć, że: „Tam, gdzie krzyżują się Nasz talent i potrzeby świata, znajduje się Nasze powołanie.”

EKSPERT TIM-u:

Agnieszka Dobbek-Szuta

Psycholog, doradca edukacyjno-zawodowy, wykładowca. Nieustannie zafascynowana zdolnościami człowieka i sposobami ich odkrywania od kilkunastu lat wspiera młodzież w planowaniu edukacji i ścieżki kariery. Z dużą otwartością podchodzi do nowych metod pracy, dlatego stale poszerza swoją wiedzę uczestnicząc w licznych szkoleniach i konferencjach dla doradców.

Jest certyfikowanym trenerem polskiego narzędzia PERSO.IN® diagnozującego osobowość oraz polskiego narzędzia FRIS® badającego styl myślenia i działania. Chętnie dzieli się też swoim doświadczeniem z innymi prowadząc spotkania rozwojowe, prelekcje i wykłady dla młodych doradców i pedagogów.

Jest  członkinią Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP oraz koordynatorem Sieci Kreatywnych Doradców Zawodowych. W swojej pracy chętnie wykorzystuje m.in. metody wizualne, metaforę oraz narzędzia coachingowe. Jej misją jest inspirowanie i motywowanie innych do osiągania celów osobistych i zawodowych.

EKSPERT TIM-u:

Agata Kowalik-Zydek

Pedagog, doradca edukacyjno-zawodowy, akredytowany tutor, trener, założycielka „Inspiratorni”.

Od  lat prowadzi warsztaty oraz spotkania indywidualne dla młodzieży, studentów, nauczycieli i specjalistów. Swoją wiedzą oraz doświadczeniem zdobytym między innymi w wieloletniej pracy w poradni psychologiczno-pedagogicznej  oraz współpracy z licznymi instytucjami edukacyjnymi wspiera młode osoby w:
· osiąganiu swoich celów,
· podnoszeniu efektywności procesu uczeniu się i działania,
· kierowaniu rozwojem tak, by mogły jak najlepiej wykorzystywać swój potencjał i czerpać satysfakcję z życia zawodowego i osobistego.

Tworzy również  programy edukacyjne, projektuje infografiki oraz autorskie narzędzia pracy. Dbając o jak najwyższą jakość swoich usług nie ustaje w poszukiwaniu  innowacyjnych i skutecznych metod pracy oraz rozwijaniu własnych kompetencji. Jest certyfikowanym trenerem II stopnia metody BrainCore Switzerland, narzędzia BBT Achtnich oraz  narzędzia PERSO.IN®  badającego osobowość. Jest  członkinią Stowarzyszenia Doradców Szkolnych i Zawodowych RP oraz współzałożycielką grupy Kreatywni Doradcy Kariery, która zrzesza specjalistów otwartych na wzajemne uczenie się i wymianę doświadczeń.

Jej największą zawodową misją jest odkrywanie potencjału młodych osób i inspirowanie ich do nieustannego rozwoju.

Opinie o usłudze

Dzień dobry, przeczytałam raport i rzeczywiście bardzo trafnie opisuje zachowania, jakie obserwuję u Michała na co dzień. To z czym najbardziej się mierzymy, choć nie wiem, czy wynika to z jego konstrukcji psychofizycznej, czy bardziej z momentu w jakim jest w życiu i konieczności funkcjonowania w zdalnym trybie nauczania, to zainteresowanie go nauką w samej jej istocie, ale może po prostu Michał musi dorosnąć do pewnych rzeczy.

Bardzo cenne są sugestie odnośnie motywatorów i sposobów pracy z Michałem. To bardzo pomocny materiał. Dziękuję i pozdrawiam.

Mama Michała

Uważam, że była to doskonała inwestycja. Analiza pomogła nam wyeliminować pewne opcje i mocno zawęzić wybór kierunków studiów. Jako matka uzyskałam jasny, spójny i bardzo przekonujący obraz możliwości Karola. Co więcej, niejako przy okazji, zdiagnozowałam siebie, więc skorzystaliśmy podwójnie. Karol jest zadowolony, acz wciąż zestresowany. Poleciłam diagnozę już kilku osobom, wiem, że ktoś spośród nich już umówił się na spotkanie. Pani Magda – zaangażowana, kompetentna, otwarta. Pozdrowienia! R.

Mama Karola

Pani Edyta prosiła o kilka słów na temat analizy potencjału, więc piszę:-)

Jestem bardzo zadowolona, że zdecydowałyśmy się na analizę potencjału. Wybór dalszej ścieżki edukacji jest bardzo trudny i stresujący. Z jednej strony czternastolatek ma  prawo nie wiedzieć czego chce, z drugiej strony jako rodzic bardzo chciałam uniknąć ukierunkowywania dziecka bazując na własnych doświadczeniach i wyobrażeniach.

Raport czarno na białym pokazuje mocne strony dziecka oraz otwiera oczy na możliwości, których w ogóle nie brałyśmy wcześniej pod uwagę.

Analiza jest przekrojowa, a sposób prezentacji bardzo jasny i zrozumiały. Choć wszystko jeszcze przed nami, to na ten moment czuję się dużo spokojniejsza, bo znamy kierunek, jaki powinniśmy obrać  i mamy listę szkół, którym będziemy się bliżej przyglądać w najbliższych dniach.

Mama Kingi

Dzień dobry, konsultację i analizę oceniamy dobrze, raport jest jasny, rzeczowy i trafiony, podobnie widzimy naszego syna, a wynik badania pomógł nam nazwać jego sposób myślenia i predyspozycje.

Ponieważ syn przygotowuje się do wyboru uczelni, a nie ma konkretnych pasji, pomocne byłoby opisowe wskazanie dziedzin, w których jego potencjał ma szanse na dobrą ekspresję, a w jakich kierunkach nie powinien uderzać. Ukłony,

Agnieszka K.