fbpx

Zespół TIM

Poznaj naszą kadrę

Edyta Plich

założycielka i dyrektorka Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży, prezes Fundacji Wspierania Młodzieży Edico

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja literaturoznawcza, językoznawcza, pedagogiczna oraz kulturoznawcza), absolwentka Podyplomowych Studiów Zarządzania Zasobami Ludzkimi na Wydziale Psychologii oraz Podyplomowych Studiów Polityki i Zarządzania na Wydziale Pedagogiki Uniwersytetu Warszawskiego, słuchaczka Akademii Teatralnej na Wydziale Wiedzy o Teatrze.

Doświadczenie zawodowe: Nauczycielka języka polskiego, historii literatury i wiedzy o kulturze. Była dyrektorką warszawskiego gimnazjum i liceum. W 2006 r. jej klasa uzyskała najlepszy wynik maturalny z języka polskiego w Warszawie.

Autorka materiałów dydaktycznych PWN i współautorka internetowego Kalendarza Maturzysty. Asystentka reżysera Andrzeja Dziuka w spektaklu „Migiel Maniara” w Teatrze im. S. I. Witkiewicza w Zakopanem oraz asystentka reżysera Igora Gorzkowskiego w spektaklu „Czarownice z Salem”.

O sobie: Moją pasją i misją jest edukacja i sztuka, radością – drobne codzienne spotkania, a siłą i szczęściem moi synowie. Uwielbiam teatr, powieści Manna, intelektualizm Herberta, zjadliwość Gombrowicza oraz pomysłowość Witkiewicza. Wierzę w to, co robię, mam wielkie szczęście do dobrych i mądrych ludzi, dlatego mogę realizować fascynujące projekty.

Magdalena Siekierzyńska

wicedyrektorka Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży, współzałożycielka Fundacji Wspierania Młodzieży Edico

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja literaturoznawcza, językoznawcza, kulturoznawcza).

Doświadczenie zawodowe: Polonistka i glottodydaktyk z wieloletnim stażem. Założycielka szkoły językowej POLISH FOR YOU, w której stworzyła zespół lingwistów trenujących predyspozycje językowe dzieci. Współautorka zbioru testów Testuj swoje kompetencje językowe.

O sobie: Moją potrzebą i pragnieniem jest odkrywanie indywidualnych sposobów uczenia. Chcę rozbudzić w moich uczniach motywację do nauki, by czerpali przyjemność i satysfakcję z samorozwoju. Pragnę stworzyć miejsce, w którym każde dziecko – i to zdolne, i to, które ma trudności w nauce – mogłoby poczuć radość uczenia się, zadowolenie ze swoich osiągnięć, a tym samym wzrastać jako człowiek i mieć poczucie życiowego sukcesu.

Z pasji jestem animatorką kultury i trenerką języka polskiego jako obcego, urodzoną humanistką, człowiekiem renesansu, zapaloną pływaczką i podróżniczką.

Ewa Pertkiewicz

nauczycielka języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej (Wydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego), organizator kultury (CSW, Warszawa), manager kultury (CSW, Warszawa), nauczycielka dyplomowana.

Doświadczenie zawodowe: Uczy w warszawskich szkołach od 2008 r. – aktualnie prowadzi klasy szkoły podstawowej, zajmuje się też nauczaniem obcokrajowców, pracowała w warszawskich gimnazjach i liceach.

O sobie: Mój zawód, jak zawsze powtarzam, był wyborem serca. Praca z młodzieżą i dziećmi daje mi dużą satysfakcję. Lubię rozmawiać o literaturze, poszukiwać nowych znaczeń, pokazywać, że lekcje języka polskiego to nie tylko czas nauki, lecz także czerpania inspiracji. Ogromną przyjemność sprawia mi nauczanie obcokrajowców, które pozwala spojrzeć na nasz język ojczysty z perspektywy różnych kultur i językowych doświadczeń.

Często pracuję metodami aktywizującymi. Praca w grupach otwiera uczniów na samodzielne interpretowanie i analizowanie tekstu, daje możliwość twórczego działania, pozwala poczuć się odkrywcą. Dzięki temu zyskują zarówno wiedzę, jak i umiejętności, które na pewno przydadzą się w dorosłym życiu.

W wolnym czasie chętnie sięgam po książki, chodzę do teatru lub kina. Moją wielką pasją jest sport, który pozwala oderwać się od codziennych trosk i cudownie zrelaksować; podróże i odkrywanie kolejnych pięknych włoskich miast.

Anna Piasecka

nauczycielka języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Filologii Polskiej UW.

Doświadczenie zawodowe: nauczyciel w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, współpracowała z Wydziałem Nauk Humanistycznych UKSW przy zajęciach z metodyki nauczania języka polskiego

W nauczaniu najistotniejsza jest dla mnie indywidualna relacja z uczniem i to, w jaki sposób moje zajęcia przyczyniają się do jego rozwoju. Dużą wagę przykładam do osadzenia utworów w kontekście historycznym, filozoficznym i artystycznym. Staram się czytać książki, które czytują moi uczniowie, w zamian proponując te, które sama uważam za ważne. Wiedzę zdobytą podczas lekcji wzbogacamy, oglądając ekspozycje muzealne oraz przedstawienia teatralne.

O sobie: Najbardziej cenię sobie twórczość Norwida, Sienkiewicza, Liberta, Baczyńskiego, Herberta, Chestertona, C. S. Lewisa, Bernanosa, Mauriaca. Podziwiam gotyk. Lubię poezję śpiewaną, secesję i muzykę baroku.

Katarzyna Matłacz

nauczycielka języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej i psychologii (Wydział Polonistyki i Wydział Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego)

Doświadczenie zawodowe: nauczyciel języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum.

Bycie nauczycielem, dzielenie się wiedzą sprawiają mi ogromną radość. Jednocześnie uczenie innych jest dla mnie wyzwaniem i motywuje do ciągłego poszukiwania inspiracji, wymyślania nowych, nieoczywistych i interesujących ucznia sposobów na naukę.

Każdego dnia, odkrywając wraz z moimi uczniami świat literatury, wyobraźni i marzeń, pokazuję im drogę do lepszego poznania siebie i drugiego człowieka. Czuję wielką satysfakcję, gdy moi uczniowie angażują się w lekcje, dlatego lubię tworzyć nowe narzędzia, które pomogą mi w pracy i sprawią, że uczniowie nie będą się nudzić.

O sobie: Najlepiej czuję się w ruchu – regularnie biegam, jeżdżę na rowerze i spaceruję po lesie. Kiedy się zatrzymuję, czytam książki i szydełkuję torebki.

Katarzyna Szymańska

nauczycielka języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej uzyskany na Uniwersytecie im Adama Mickiewicza w Poznaniu (specjalizacje: teatrologiczna, pedagogiczna), tutor/coach (Uniwersytet SWPS – studia podyplomowe, specjalizacje: coaching, coaching edukacyjny), psycholog motywacyjny (Praktyczna psychologia motywacji Akademii „Biegun” Marka Kamińskiego – studia podyplomowe, Uniwersytet SWPS).

Doświadczenie zawodowe – nauczyciel literatury, tutor, wychowawca w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im Pawła Jasienicy, Gimnazjum „Dwójka” im Pawła Jasienicy, IB Diploma od 2000 roku do chwili obecnej, pracowała także w IB na Raszyńskiej (5 lat) oraz w szkole Montessori (3 lata), dodatkowo pracuje z olimpijczykami zarówno na poziomie gimnazjalnym, jak i licealnym, jej wychowankowie wielokrotnie zostawali laureatami lub finalistami Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego oraz Olimpiady Literatury i Języka Polskiego.

W nauczaniu lubię dialog, stawianie ciekawych i nieoczywistych pytań, pokazywanie, że literatura to sztuka interdyscyplinarna, pracę z tekstami wymagającymi, budowanie opowieści.

O sobie: Po pierwsze literatura (szczególnie powieści Coetzeego, Dostojewskiego, reportaże Pawła Smoleńskiego), po drugie sztuka (malarstwo współczesne Wilhelma Sasnala, Egona Schiellego oraz Davida Hockney’a), po trzecie mój pies beagel Minnie.

Dorota Oleszczak

nauczycielka języka polskiego, łaciny i retoryki

Wykształcenie: tytuł magistra filologii polskiej i filologii klasycznej (Wydział Polonistyki i Wydział Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego), ukończone studia doktoranckie na Wydziale Filologii Klasycznej UW i studia podyplomowe Szkoły Uczącej Się CEO-APS.

Doświadczenie zawodowe: Od 2002 r. uczy języka polskiego, języka łacińskiego i retoryki w liceum. Wykładała retorykę dla nauczycieli w Szkole Wyższej Przymierza Rodzin. Ma piętnastoletnie doświadczenie w byciu liderem humanistycznego zespołu nauczycielskiego. Jest współautorką programu nauczania blokowego opartego na korelacji przedmiotów humanistycznych w klasie interdyscyplinarnej, autorką programu nauczania retoryki oraz korektorka i redaktorką publikacji naukowych w języku polskim i łacińskim. Wyróżniła się jako opiekunka uczniów zdolnych (certyfikat Wars i Sawa) i drużyny w Warszawskiej Lidze Debatanckiej. Administrowała stroną szkoły na FB.

O sobie: W kontakcie z młodzieżą stawiam na budowanie relacji z uczniami, oddawanie im odpowiedzialności za ich sukces edukacyjny. Coraz bardziej fascynuje mnie wykorzystanie w edukacji metodyk zwinnych (Scrum i Agile). Uważam się za enfant terrible w klasie grzecznych nauczycieli i nienawidzę robić rzeczy, które nie mają sensu.

Uwielbiam tańce dawne (XVI–XIX w.) i stare gry RPG i cRPG – mam ogromny sentyment do serii Baldur’s Gate. Interesuję się warszawską komunikacją miejską, jestem miłośniczką autobusów MAN LionCity G. W wolnych chwilach tworzę prace haftem krzyżykowym i oglądam kreskówki z serii Cow&Chicken.

Beata Trędowska

nauczycielka języka polskiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Filologii Katolickiego Uniwersyte-tu Lubelskiego, absolwentka studiów podyplomowych w Instytucie Badań Literackich PAN oraz kursów z dramy w Instytucie Badań Edukacyjnych.

Doświadczenie zawodowe: od 1988 roku uczy języka polskiego w liceum im. Lelewela oraz innych warszawskich liceach.

O sobie: Interesuje mnie wszystko, co dotyczy XIX i XX w. Odpoczywam, grając w tenisa.

Agnieszka Chudek

nauczycielka fizyki i matematyki

Wykształcenie: absolwentka inżynierii biomedycznej na Politechnice Warszawskiej oraz fizyki na Uniwersytecie Warszawskim (specjalizacja: nauczenie i popularyzacja fizyki).

Doświadczenie zawodowe: od 2010 roku udziela korepetycji i przygotowuje młodzież do konkursów, od 2015 roku uczy fizyki w Społecznym Gimnazjum nr 1 STO w War-szawie. W latach 2017–2018 była nauczycielką fizyki w XIV LO im. Stanisława Sta-szica w Warszawie. Od 2018 roku uczy fizyki i matematyki w TIM-ie.
W nauczaniu najbardziej lubię inspirować i dawać uczniom przestrzeń do samodzielne-go rozwiązywania problemów. Unikam szablonowych rozwiązań. Nauka kojarzy mi się z dobrą zabawą, dlatego na moich lekcjach nie brakuje humoru. Uwielbiam rozmawiać z uczniami, a w szczególności odpowiadać na ich pytania. Od 2016 roku tworzę i prowa-dzę obozy fizyczno-fizyczne, podczas których łączymy naukę z aktywnym spędzaniem czasu.

O sobie: Uwielbiam wszelkiego rodzaju łamigłówki i zagadki – lubię zarówno je roz-wiązywać, jak i się nimi dzielić. Moją największą pasją jest sport. Trenuję triathlon – taką samą radość sprawiają mi starty w zawodach, jak i kibicowanie. Sport dostarcza mi mnóstwo pozytywnych emocji. Treningi i zawody lubię łączyć z podróżami.

Michał Myziak

nauczycielka matematyki`

Wykształcenie: tytuł magistra matematyki (Wydział Matematyki na UKSW w Warszawie), nauczyciel kontraktowy (w trakcie mianowania).

Doświadczenie zawodowe: Od 2014 r. nauczyciel matematyki (w języku polskim i angielskim) i wychowawca w warszawskich liceach – obecnie w XLI LO im. J. Lelewela w Warszawie. Pracował również jako nauczyciel matematyki w trakcie rejsu Niebieska Szkoła na żaglowcu Fryderyk Chopin.

O sobie: Praca z młodzieżą jest dla mnie wyzwaniem, w którym się spełniam. Do moich pasji zaliczają się książki – ostatnio zaczytuję się w reportażach Justyny Kopińskiej. Uwielbiam tenis, żeglarstwo i wędrówki górskie. Lubię nadto rozwiązywać krzyżówki i ćwiczyć się intelektualnie. Nierzadko spędzam wolny czas, przeglądając Netflixa w poszukiwaniu dobrego serialu. Przepadam za muzyką lat 60. i 70., ale nie omijam też twórczości artystów współczesnych. Inspiracji do działania szukam u Janusza Korczaka i Wawrzyńca Żuławskiego.

Małgorzata Kozłowska

nauczycielka chemii

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Farmacji Akademii Medycznej w Warszawie, a także na Wydziale Chemii i Wydziale Pedagogiki UW. Ukończyła studia nauczania przyrody oraz studia nad rodziną UKSW.

Doświadczenie zawodowe: pracowała w laboratorium analitycznym szpitala na ul. Banacha. Nauczyciel w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym, od roku 2000 do dzisiaj nauczyciel w technikum weterynarii, wykładowca na kursach nauczania przyrody dla nauczycieli.

O sobie: Najbardziej lubię pracę z młodzieżą, wycieczki rowerowe, książki historyczne i psychologiczne.

Renata Czubaj

nauczycielka biologii

Wykształcenie: tytuł magistra biologii (Wydział Biologii Uniwersytetu Warszawskiego – specjalizacja embriologia), absolwentka Podyplomowego Studium Wychowania Seksualnego na Wydziale Rehabilitacji Akademii Wychowania Fizycznego; certyfikat tutora  uzyskany po rocznym kursie tutorskim.

Doświadczenie zawodowe: Od 1995 r. nauczycielka w szkołach społecznych – podstawowych, gimnazjach, liceum. Przez 13 lat prowadziła wykłady i zajęcia w Podyplomowym Studium Nauczania Przyrody na UW. Przez 5 lat współpracowała jako redaktor merytoryczny i doradca metodyczny z wydawnictwami WSiP oraz Prószyński i S-ka. Jest autorką m.in. Vademecum gimnazjalisty (Wyd. Kram), zestawu foliogramów dla liceum Biologia (WSiP) oraz współautorką Gimnazjalnego Programu Kształtowania Kompetencji Kluczowych. Akademia przyszłości (WSiP) i Zajęć terenowych. Biologia w gimnazjum (WSiP). W 2018 r. pełniła funkcję przewodniczącej Wojewódzkiego Konkursu Biologicznego. Obecnie uczy w społecznych szkołach podstawowych – Bachmacka i Raszyńska.

O sobie: Kilkoro moich uczniów zostało laureatami i finalistami konkursu biologicznego, ale za swój sukces zawodowy uważam sytuacje, gdy spotykam absolwentów, którzy mówią, że to dzięki mnie wybrali drogę zawodową związaną z biologią lub – po prostu – z lekcji ze mną wynieśli coś ważnego. Moją ulubioną metodą pracy jest rozmowa z uczniem, zadawanie pytań, naprowadzanie, dzięki czemu sam wyciąga wnioski, zauważa pewne zależności itp. Jako klasyczny wzrokowiec lubię pracę z materiałem graficznym – schematami, rysunkami. Wychodzę z założenia, że czasami obraz jest wart więcej niż tysiąc słów.

Zawodowo fascynuje mnie psychologia ewolucyjna, czyli poszukiwanie podłoża biologicznego (w tym ewolucyjnego) zachowań człowieka. W codzienności zawsze towarzyszy mi muzyka: skandynawski jazz, rock progresywny i muzyka Bacha, Vivaldiego, Haendla i Mozarta. Moją wielka miłością są góry – trekking i wspinaczka. Regularnie jeżdżę w Tatry, byłam też w Alpach i Himalajach.

Małgorzata Wieteska

nauczycielka biologii

Wykształcenie: tytuł magistra biologii (Wydział Biologii Uniwersytetu Warszawskiego), nauczyciel kontraktowy – stopień uzyskany w Zespole Szkół STO na Bemowie.

Doświadczenie zawodowe: Nauczycielka w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych, od 2008 r. uczy również na lekcjach i kursach prywatnych. Z sukcesem przygotowuje do konkursów kuratoryjnych, olimpiad i matury z biologii. Jednocześnie pracuje w Pracowni Modeli Zwierzęcych Instytutu Biologii Doświadczalnej im. Marcelego Nenckiego PAN.

O sobie: Pomagam uczniom nie tylko w przyswojeniu wiedzy, lecz także w zorganizowaniu pracy, by zdążyli z nauką na czas. Pomagam w opanowaniu materiału, a przede wszystkim pokazuję, jak rozwiązywać różne typy zadań, jak analizować problemy i doświadczenia, wyciągać wnioski, interpretować schematy.

Spotkania zaczynają się wejściówkami sprawdzającymi na bieżąco zdobywaną wiedzę, a kończą rozwiązywaniem zadań. Prowadzone są w oparciu o wykład, oraz metody aktywizujące. Na zajęciach nie brakuje: prezentacji multimedialnych, filmów, animacji komputerowych, grafik, schematów i wszelkich innych pomocy naukowych.

Uwielbiam podróżować, poznawać zarówno miasta, jak i rezerwaty przyrody. Nie znoszę monotonii, również na lekcjach. W wolnych chwilach czytam, uczę się, staram się śledzić nowe odkrycia z dziedziny biologii i biotechnologii.

Aleksandra Szalkowska

nauczycielka geografii

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Geografii Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu przyrody i ochrony zdrowia oraz administracji i zarządzania Wydziału Prawa, Administracji i Zarządzania Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

Doświadczenie zawodowe: od 2007 roku uczy geografii w prywatnych szkołach im. Cecylii Plater-Zyberkówny w Warszawie.

Ogromną satysfakcję sprawia mi możliwość dzielenia się wiedzą oraz rozwijanie zamiłowania do przedmiotu. Chcę zarażać pasją do ciągłego odkrywania nauki, jak również czerpania satysfakcji z życia. Uważam, że każdy może osiągnąć sukces, jeśli tylko w to wierzy i chce nad tym pracować.

O sobie: Lubię podróżować, chodzić po górach i słuchać muzyki. Cieszy mnie odkrywanie nowych pasji.

Tomasz Mrozek

nauczyciel geografii

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwer-sytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, specjalizacja: geografia (kartografia), ab-solwent studiów podyplomowych z przedsiębiorczości w Wyższej Szkole Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie pod auspicjami PAN.

Doświadczenie zawodowe: nauczyciel dyplomowany i wychowawca z wieloletnim doświadczeniem, od 2003 roku uczy w warszawskich gimnazjach i liceach, od lat autor Mazowieckiego Konkursu Kuratoryjnego, współautor i współorganizator wojewódz-kiego konkursu wiedzy o starożytnym Rzymie ROMA AETERNA – CAPUT MUN-DI, autor projektu „Geografia w obiektywie – na podstawie obrazów lotniczych i sateli-tarnych”, autor pomocy naukowych wydawanych we współpracy z PWN oraz Wy-dawnictwem Operon.
Lubi pracować metodami audiowizualnymi. Łączy teorię z praktyką w terenie. Uważa, że w nauczaniu istotna jest osobowość nauczyciela i jego kontakt z uczniami, bo „za nieciekawym człowiekiem nikt nie podąża”.

O sobie: Prywatnie kolekcjoner minerałów, pasjonat dobrego wina, literatury fantasy i gier planszowych.

Maciej Podbielkowski

nauczyciel historii

Wykształcenie: tytuł magistra historii (Wydział Historii Uniwersytetu Warszawskiego).

Doświadczenie zawodowe: Nauczyciel języka polskiego w warszawskich liceach (m.in. Bednarska, Przymierza Rodzin, Platerki). Opiekun finalistów Olimpiady Historycznej. W latach 19881996 asystent w Instytucie Historycznym UW. Od 2006 r. główny specjalista Sekcji Dydaktycznej Muzeum Powstania Warszawskiego (prowadzenie lekcji, konferencje dla nauczycieli, scenariusze lekcji).

Współautor podręcznika do WOS-u dla gimnazjum oraz repetytorium z WOS-u dla liceum, a także opracowania Warszawskie Dzieci – młodzież w służbie Polskiego Państwa Podziemnego (Teki Edukacyjne Muzeum Powstania Warszawskiego). Odznaczony medalem „Pro Patria” (2017), Brązowym Krzyżem Zasługi (2019) oraz Brązową Odznaką „Za zasługi w pracy penitencjarnej” (2020).

O sobie: Uczenie sprawia mi stale wiele przyjemności. Uważam, że tradycyjne metody: wykład, lektura monografii i analiza ważnych tekstów źródłowych, są niezastąpione w nauce historii. Konieczne jest przy tym rozwijanie umiejętności krytycznego czytania źródeł i kształtowanie zdolności prawidłowego wnioskowania z konfrontowanych ze sobą świadectw. Zachęcam też uczniów do formułowania własnych ocen ważnych postaci oraz wydarzeń  historycznych.

Moje zawodowe zainteresowania to historia najnowsza Polski (zwłaszcza dzieje opozycji w PRL) oraz historia ustroju.

Stanisław Bogusław Lenard

nauczyciel historii

Wykształcenie: tytuł magistra historii (Instytut Historii Uniwersytetu Warszawskiego).

Doświadczenie zawodowe: wieloletni nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie w liceach ogólnokształcących i gimnazjach, a także w szkolnictwie ponadgimnazjalnym dla dorosłych. Jako dydaktyk specjalizuje się w pracy nad źródłami historycznymi i ich stosowaniem w pracy szkolnej. Jest autorem wielu podręczników adresowanych do uczniów, studentów i nauczycieli, m.in. serii źródłowej Wiek V–XV w źródłach, Wiek XVI–XVIII w źródłach, Wiek XIX w źródłach i Wiek XX w źródłach. Egzaminator maturalny z historii oraz przewodniczący jednego z zespołów sprawdzających egzamin maturalny z wiedzy o społeczeństwie.

Od wielu lat prowadzi kursy przygotowujące do egzaminu maturalnego lub gimnazjalnego. Zajmuje się popularyzacją historii, stąd liczne artykuły i książki na ten temat m.in. Tablice historyczne oraz Historia Polski w datach (współautor).

Od wielu lat pełni także rolę recenzenta ministerialnego do spraw dydaktyki nauczania historii. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Historycznego oraz Komisji Dydaktycznej przy PTH.

O sobie: W wolnym czasie słucham rocka i białego bluesa, czytam książki lub oglądam filmy nurtu nowej fali włosko-francuskiej oraz noir. Lubię stawiać pasjanse i zajadać się lodami owocowymi.

Zbigniew Pawłowski

nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Historii Uniwersytetu Warszawskiego.

Doświadczenie zawodowe: od kilkunastu lat nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie w warszawskich liceach i gimnazjach niepublicznych. Przygotowuje uczniów do olimpiad i konkursów. Prowadzi kursy przygotowawcze do matury i egzaminu gimnazjalnego oraz lekcje indywidualne. Jest także redaktorem współpracującym z wydawnictwami naukowymi. Współautor książki o tematyce onomastycznej oraz gry planszowej Ale historia wydanej z okazji 1050-lecia chrztu Polski. Uważa, że gry planszowe, fabularne i sieciowe są świetnym sposobem poznawania historii.

Historia jest ważna – to pewnie każdy przyzna. Ważna dla jednostki, wspólnoty i cywilizacji. W mojej pracy staram się pomóc rozumieć historię. Fakty i daty są bardzo ważne, ale wymaganie znajomości ich nadmiaru bez zrozumienia procesów historycznych (jak często dzieje się w szkołach) niejednego do historii zniechęciło.

O sobie: Interesuje mnie życie codzienne w dawnych epokach, historia Mazowsza, językowy obraz świata.

Jagna Agnieszka Grabowska

nauczycielka języka angielskiego

Wykształcenie: tytuł magistra filologii klasycznej (Instytut Filologii Klasycznej Uniwersytetu Warszawskiego); absolwentka podyplomowych studiów Dyplomacja Kulturalna (Collegium Civitas); instruktorka medytacji i uważności (Instruktorski Kurs Medytacji i Uważności u Macieja Wieloboba, kurs Mindfulness MBSR – Program Redukcji Stresu oparty na Uważności – wg J. K. Zinna).

Doświadczenie zawodowe: Od 2000 r. pracuje z dziećmi i młodzieżą szkolną jako korepetytorka języka angielskiego, z sukcesem przygotowuje uczniów do sprawdzianów, testów, egzaminów końcowych, matur, egzaminów FCE oraz ACE.

O sobie: Pomagam oswoić i zrozumieć gramatykę angielską, uczę technik rozwiązywania testów i zwracam uwagę na typowe pułapki testowe. Pokazuję, jak sprawdzić własną pracę. Lubię tłumaczyć gramatykę, wyjaśniać powiązania językowe, wskazywać analogie, dzięki czemu moim kursantom łatwiej jest zapamiętać pewne zagadnienia gramatyczno-leksykalne. Frajdę sprawia mi pokazanie uczniom prostej metody na uporządkowanie czasów angielskich, dzięki której zagmatwany z pozoru temat staje się przejrzysty. Uważam, że w nauce, jak w sporcie, najważniejsza jest motywacja.

Spełniam się, przygotowując uczniów do matury rozszerzonej z języka angielskiego. Wiem, że jest to jeden z najbardziej stresujących egzaminów, więc oprócz wiedzy, techniki rozwiązywania zadań, chętnym abiturientom pokazuję proste metody oddechowe na radzenie sobie ze stresem.

Wyzwanie stanowi dla mnie uczeń, który nie przepada za językiem angielskim, a spełnieniem jest sytuacja, gdy po moich zajęciach zaczyna się interesować tym przedmiotem.

Fascynują mnie techniki relaksacyjne oraz medytacyjne, ich wpływ na poprawę kondycji psycho-emocjonalnej. Jestem pasjonatką jogi, tańca spontanicznego i naturalnego poszerzania świadomości. Ponadto interesuję się kulturą antyczną, lubię muzykę i pieśni Żydów sefardyjskich, karmi mnie muzyka jazzowa Luke’a Howarda, obrazy René Magritte’a oraz literatura z nurtu realizmu magicznego. Dla przyjemności fotografuję oraz bawię się farbami i płótnem.

Mateusz Duchalski

nauczyciel języka angielskiego

Wykształcenie: absolwent Instytutu Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszaw-skiego (specjalizacja nauczycielsko-tłumaczeniowa, języki angielski i niemiecki) oraz Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego (filologia angielska z języ-kiem niemieckim).

Doświadczenie zawodowe: od 2011 roku udziela korepetycji z języka angielskiego i niemieckiego młodzieży i osobom dorosłym na różnym poziomie zaawansowania, pra-cował w szkołach językowych oraz firmach różnych branż jako tłumacz i nauczyciel. Twórca internetowych interaktywnych lekcji języka angielskiego dla dzieci. Od 2018 roku nauczyciel języka angielskiego w TIM-ie (kursy maturalne), od 2019 roku nau-czyciel języka angielskiego dla szkoły POLISH FOR YOU.

O sobie: Interesuję się muzyką, literaturą, filmami i językami obcymi.

Renata Steczkiewicz

nauczycielka języka angielskiego

Wykształcenie: absolwentka filologii angielskiej na Uniwersytecie Warszawskim i glot-todydaktyki w Polskiej Akademii Nauk.

Doświadczenie zawodowe: języka angielskiego uczy od 1996 roku. Prowadzi kursy dla młodzieży i dorosłych, z sukcesami przygotowuje kursantów do egzaminów wstępnych do szkół, liceów z międzynarodową maturą, egzaminów maturalnych i innych egzami-nów sprawdzających stopień opanowania języka.
Jest lektorką języka angielskiego i języka polskiego jako obcego, a także tłumaczką przysięgłą oraz redaktorką, tłumaczką i autorką książek dla dzieci i młodzieży (publiko-wała pod nazwiskiem Renata Stasińska). Nauczanie to jej największa pasja. Przygoto-wuje autorskie materiały dydaktyczne, chętnie wykorzystuje nowoczesne technologie, a w trakcie zajęć stosuje mnemotechniki.

O sobie: W wolnym czasie przede wszystkim czytam. Interesuję się psychologią, psy-cholingwistyką i filozofią.

Ewa Voellnagel

nauczycielka języka niemieckiego

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany na Wydziale Germanistyki UW.

Doświadczenie zawodowe: od 1992 roku uczy w liceum i gimnazjum języka niemieckiego i polskiego jako obcego, pracowała jako dziennikarka, była wykładowcą wyższej szkoły lingwistycznej.

W pracy chętnie korzystam z technik audiowizualnych oraz sztuczek mnemotechnicznych.

O sobie: Interesuję się psychologią. Chętnie wędruję po górach, kocham zwierzęta.

Anna Pyzikiewicz

psycholog

Wykształcenie: tytuł magistra uzyskany w Wyższej Szkole Pedagogiki Specjalnej (rewalidacja), absolwentka Podstaw Psychoterapii przy Wydziale Rehabilitacji AWF (studia podyplomowe).

Doświadczenie zawodowe: z dziećmi niepełnosprawnymi pracuje od 1990 roku, od 2000 roku jako nauczyciel wspomagający w klasach integracyjnych. Od 2007 roku prowadzi szkolenia dla nauczycieli i rodziców z zakresu pracy z dziećmi ze specjalnymi trudnościami.

Pracuję z dziećmi autystycznymi, z zespołem Aspergera, porażeniem mózgowym, trudnościami z koncentracją, nadpobudliwością, dysleksją. Może to przewrotnie zabrzmi, ale trudności moich uczniów to dla mnie wyzwanie. Ich problemy prowokują mnie do tego, aby szukać nowych pomysłów, nowych metod pracy.

Prowadzę treningi umiejętności społecznych dla dzieci, które mają trudności w nawiązywaniu kontaktów, panowaniu nad emocjami, nie potrafią zachować się stanowczo, asertywnie, nie radzą sobie z dokuczaniem rówieśników.

Potrafię porozumieć się z każdym dzieckiem, nauczycielem, rodzicem. Największą przyjemność w pracy odczuwam, gdy mojemu uczniowi uda się rozwiązać problem samodzielnie. Kiedyś usłyszałam ważne zdanie: „osobowość dziecka tworzy się przez jego samodzielność”. Nigdy o tym nie zapominam.

O sobie: Lubię jeździć na rowerze i spacerować bez końca. Najciekawsze pomysły przychodzą mi do głowy, kiedy jestem w ruchu.

WYCHOWANIE PRZEZ KULTURĘ I SZTUKĘ


Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży oprócz działalności edukacyjnej stawia sobie za cel wychowanie przez kulturę i sztukę.

Dlatego wszystkich naszych kursantów oraz ich bliskich zapraszamy do udziału w organizowanych lub polecanych przez nas wydarzeniach związanych z kulturą.

Aktualne informacje znajdziecie Państwo na naszej stronie na Facebooku.

Wśród naszych propozycji znajdują się:

Wyprawy ze sztuką

wyjazdy do najciekawszych muzeów w Europie

Wyzwanie czytelnicze

czytaj min. 6 stron dziennie w ramach wyzwania 6/60 Fundacji Edico

Spacery

tematyczne spacery po Warszawie z przewodnikiem

Młodzieżowy Klub Filmowy

spotkania filmowe w Kinie Iluzjon przygotowane wspólnie z Filmoteką Narodową

KONTAKT  

TIM - Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży
Al. Jerozolimskie 101 lok. 20
02-011 Warszawa
Tel. 22 88 66 055
Tel. 602 385 342
Tel. 515 123 179
sekretariat@tim.edu.pl

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna TIM
ul. Piękna 24/26, 00-549 Warszawa
Adres do korespondencji: Al. Jerozolimskie 101 lok. 20,
02-011 Warszawa
 
Rejestr Szkół i Placówek Oświatowych:
nr 125500

Dyżur sekretariatu:
poniedziałek - piątek w godz. 10.00 - 18.00

Nr rachunku bankowego:
09 1140 2004 0000 3102 6460 5288

Miejsce prowadzenia zajęć:
Aleje Jerozolimskie 101 lok. 20
(Klatka B, piętro III)
Aleje Jerozolimskie 101 lok. 42
(Klatka C, parter)
ul. Piękna 24/26