fbpx

Co zrobić, żeby uczniowie aktywnie uczestniczyli w lekcjach online?

Nauka online to prawdziwe wyzwanie dla nauczycieli, uczniów, jak i rodziców. Co zrobić, by dziecko aktywnie uczestniczyło w lekcji, a nauka online nie zniechęcała i nie rozleniwiała? 

Niektórzy uczniowie do nauki online podchodzą dość swobodnie. Włączają komputer, po czym udają, że się uczą, a na boku grają lub nawet śpią. W końcu nauczyciel nie ma takiej samej kontroli, co podczas stacjonarnych zajęć.  O tym, jak zachęcić dzieci do nauki online w programie Dzień Dobry TVN opowiedziały Agnieszka Tomasik, dyrektorka ZSO nr 8 w Gdańsku, liderka projektu Kreatywna Pedagogika oraz Edyta Plich – ekspert edukacyjny, dyrektorka Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży.

Jako nauczyciele możemy tutaj robić show i starać się, żeby nasze lekcje były atrakcyjne, ale nie ma tutaj wątpliwości, że rodzice są potrzebni. (…) Obecnie lekcje bardzo często przypominają seanse spirytystyczne: „Maćku, odezwij się, jeśli tak jest”. Uczniowie bardzo często symulują swoją obecność.

-mówiła w programie Edyta Plich. Założycielka Towarzystwa Inteligentnej Młodzieży zaproponowała, aby rodzice usiedli raz z dziećmi i wypisali na kartce cele na najbliższy rok szkolny. 

Maturzyści i ósmoklasiści wiedzą, że będą mieć egzamin bez względu na to, jak długo szkoła zdalna potrwa. Natomiast piątoklasistce nie możemy powiedzieć: „Słuchaj, Antosiu za trzy lata masz egzamin, ucz się”. Więc wymyślmy pomysł, przegadajmy go z naszymi dziećmi i ustalmy jakiś cel. Zróbmy karteczkę, na której napiszemy priorytety. Strategicznie. Na przykład: notuj na matematyce, to łatwiej będzie zrobić pracę domową.

Cała rozmowa do obejrzenia na stronie TVN