Towarzystwo Inteligentnej Młodzieży, doradztwo edukacyjne, wsparcie w wyborze szkoły oraz kursy online oraz stacjonarne dla uczniów szkół podstawowych i wyższych

Wywiad z Agatą Romaniuk w ramach cyklu “Książki, kamera, akcja!” dla Alternatywnej Listy Lektur

utworzone przez lis 4, 2024Inspiracje edukacyjne, Nowości, Wywiady z ekspertami

„Zanim napiszę książkę, konsultuję tekst z synem i jego kolegami, żeby nie pisać językiem boomerskim”.


Wywiad z Agatą Romaniuk w ramach cyklu “Książka, kamera, akcja!” dla Alternatywnej Listy Lektur”

Dobre pisanie to kwestia słuchu na poziomie języka. Wiele pomysłów w Kociej Szajce pochodzi od dzieci” – mówi Agata Romaniuk, autorka bestsellerowej serii dla młodzieży.

„Kiedy pisałam Klub Enigma, miałam czterech nastoletnich konsultantów, którzy dbali, żeby nie było to napisane przez boomerkę, której się wydaje, że używa młodzieżowego słowo roku. Syn czytał mi na głos w samochodzie dialogi z grupy klasowej, dzięki temu nasiąkałam tym, jak oni mówią, jakiego obrazowania używają, z czego się śmieją, co dla jest żenujące, a co ich denerwuje” – opowiada rozmówczyni Edyty Plich.

Pisarka zaznacza, że zanim napisze książkę dla młodzieży, nie tylko czyta, ale też ogląda mnóstwo filmów animowanych i teledysków, filmików na youtubie, ale też słucha podcastów.

Agata Romaniuk do dzisiaj wspomina książki, które ją ukształtowały w dzieciństwie. „Jest to przede wszystkim Pippi Langstrumpf Astrid Lindgren, książka o wolności, nieoczywistości, pokazująca, że świat, który sobie wymyślamy, nie ma granic. To książka o totalnej wolności i sprawczości. W tamtych czasach niewiele rzeczy było książek właśnie o tym, a Astrid Lindgren tę sprawczość dzieciom dawała” – podkreśla.

Jakie inne książki wpłynęły na twórczość autorki „Kociej Szajki”? Co najchętniej czyta a czym się inspiruje? Co sądzi o Alternatywnej Liście Lektur? I co zrobić, żeby dzieci czytały? Z Agatą Romaniuk rozmawia Edyta Plich.

Na naszym kanale na Youtube oraz na Facebooku publikujemy rozmowy online z uczniami, rodzicami i dyrekcją warszawskich liceów. W wywiadach poruszamy tematy związane z codziennością szkoły – nauczycielami, życiem społecznym, egzaminami czy poziomem nauczania.

Wierzymy, że dzięki tym materiałom wybór liceum dopasowanego do potrzeb ósmoklasisty będzie łatwiejszy.

Korzystając z tej wiedzy i relacji pomagamy dobrać odpowiednią szkołę w ramach doradztwa edukacyjnego.